Gepersonaliseerde labels voor textielprofessionals

Category 1 Posted By: System Administrator Comment: 0 Hit: 285

Op alle textiel die u in Europa kunt kopen, vindt u één of meer labels. Er is een verordening van de Europese Unie die de textielprofessionals verplicht om de samenstelling van hun producten te detailleren. Maar andere gegevens zijn net zo belangrijk, zelfs als het vermelden ervan aan de verschillende merken zelf overgelaten wordt. Bovendien wordt al deze informatie meestal verzameld op labels die op de stof zijn genaaid.

Daarbij voegen modemerken en andere kledingontwerpers vaak hun eigen gepersonaliseerde kledinglabels toe. In dit geval is het herkenbare label een marketing touch. In dit artikel onthullen we alles wat u moet weten over gepersonaliseerde kleding labels, die specifiek zijn ontworpen voor alle textielprofessionals.

Etiketten die informatie verstrekken aan de consument

Een bepaalde hoeveelheid informatie is bijzonder nuttig voor de consument die een kledingstuk of een ander textielartikel wil kopen. Ze kunnen hem/haar begeleiden bij het maken van een keuze en om beter voor het kledingstuk te zorgen. Van alle vermeldingen op het label is er slechts één verplicht - de andere zijn optioneel. Maar om effectiever op de eisen van de klant te reageren en tegelijkertijd hun vertrouwen en uw eigen geloofwaardigheid te versterken, heeft u er alle belang bij om de informatie op het etiket te vermelden!

De samenstelling: de enige verplichte vermelding op textiel dat in de EU wordt verkocht

Zoals eerder aangegeven werd, heeft de Europese Unie een strikt kader voor de marketing van textiel vastgesteld. Dit is de EU-verordening 1007/2011. Elk merk dat textielproducten in een lidstaat wil verkopen, moet hieraan voldoen.

Naast de prijs die duidelijk op het artikel (op een verwijderbaar etiket) moet staan, moet u een kledinglabel toevoegen dat de samenstelling aangeeft. De drie vereisten voor dit label zijn:

  • De gedetailleerde samenstelling, uitgedrukt in percentages van elke vezel aanwezig in het weefsel (in afnemende volgorde). En als het artikel verschillende afzonderlijke elementen heeft (zoals de binnenvoering en het buitenste gedeelte), is het ook noodzakelijk om hun respectievelijke composities duidelijk aan te geven.
  • Het label moet stevig op het textiel zijn aangebracht en perfect leesbaar zijn. In het geval van een online winkel moet de samenstelling ook duidelijk worden aangegeven in de productbeschrijving.
  • De samenstellingsinformatie moet zijn geschreven in de taal van de lidstaat waar het artikel in de handel wordt gebracht - in dit geval in het Nederlands.

Deze drie voorwaarden zijn van toepassing ongeacht het soort textiel dat u wilt verkopen - kleding, maar ook beddengoed, stoffen speelgoed, kussens, enz.

EU-verordening 1007/2011

Andere belangrijke informatie

Om de informatie over de compositie aan te vullen, kunt u ook andere relevante details toevoegen, die waardevolle informatie voor uw klanten bieden. Hier zijn er een paar:

Was- en onderhoudslabels
  • De maat is vooral handig voor kleding. Aangegeven in de vorm van letters en / of cijfers, help dit de consument gemakkelijker te kiezen. En als uw artikel in slechts één maat verkrijgbaar is, kunt u het ook aangeven. Een maatetiket kan bijvoorbeeld ook handig zijn voor beddengoed.
  • Was- en onderhoudslabels. Ze worden aangegeven in de vorm van pictogrammen en vatten alle voorzorgsmaatregelen samen die nodig zijn om het artikel te onderhouden:
    • Huishoudelijk wassen (symbool dat een wastafel met een hand of de temperatuur voorstelt),
    • Bleken (een ononderbroken driehoek, leeg of met lijnen),
    • Drogen (een cirkel of lijnen in een vierkant),
    • Strijken (een strijkijzer met of zonder stippen),
    • Professionele reiniging (een lege cirkel of één met een letter).

    Door deze was- en verzorgingstips toe te passen, kan de klant voor zijn kleding en ander textiel zorgen, het uiterlijk behouden en zo de levensduur verlengen. Als u etiketten nodig hebt voor ontwerpers omdat u kleding maakt of op de markt brengt, vergeet dan deze zeer nuttige labels niet!

  • Geografische oorsprong is een ander stukje informatie dat mensen graag willen weten bij het kopen van textiel. Vooral als het gaat om de kleding die ze zullen dragen. In het belang van kwaliteit, nationale solidariteit of zelfs uit milieuoverwegingen, geven sommige consumenten de voorkeur aan textiel gemaakt in Nederland - of althans in de Europese Unie. Daarom moet u "made in Holland" of "made in EU" in uw label zetten als uw producten daadwerkelijk lokaal zijn. Dit zal des te meer klanten verleiden!
  • Het label met uw merk erop is vooral voordelig vanuit een marketingperspectief. Het is een geweldige manier om je creaties of producten te ondertekenen. Op deze manier ziet de klant uw logo of naam zodra hij of zij uw textiel hanteert. Dit is essentieel om uw zichtbaarheid en uw merkimago te verbeteren!

Uw kledinglabels kiezen

Zoals u ziet, is al deze informatie nuttig voor zowel het merk als zijn klanten. Waar mogelijk kunt u deze het beste aan uw textiel toevoegen, vooral als het om kleding gaat. En natuurlijk is het net zo belangrijk om het soort labels goed te kiezen.

Welke labels voor een kledingmerk?

Of het nu om een klein of een groot merk gaat, een gevestigd kledingmerk verbeterd zijn zichtbaarheid door het gebruik van gepersonaliseerde kleding labels. Deze moeten op het eerste gezicht herkenbaar zijn om deel uit te maken van de elementen die het publiek onthoudt. Deze herkenning kunt u beïnvloeden d.m.v. de indeling, kleur, materiaal, lettertype of motieven.

kiezen uit verschillende stijlen

Natuurlijk moet ook speciale aandacht worden besteed aan de etikettering van uw merk. Afhankelijk van de bestaande visuele identiteit, kan uw naam en / of logo worden vermeld. Ook hier moet u zich richten op het herkenbare en identificeerbare aspect voor de klant.

Voor een hoogwaardige weergave gaat bovendien de voorkeur uit naar geweven labels met een satijnen afwerking. Onbewerkte geweven labels passen bij een rustieke of authentieke stijl. Het is in elk geval van essentieel belang dat zij zich houden aan de grafische identiteit van het merk. Dit advies is zelfs geldig voor uw was- en onderhoudslabels. U kunt kiezen uit verschillende stijlen om trouw te blijven aan uw merk.

Bovendien kunt u zelfs het adres van uw website op een etiket schrijven, waarop u aanvullende informatie zult geven. Het is name interessant om de verschillende was- en onderhoudsinstructies te beschrijven (bijvoorbeeld: "vind meer advies over het onderhoud van uw kleding op website.nl). Dit zal de klant een echte meerwaarde bieden en uw positie als expert in textielkleding versterken.

Aangepaste labels om het imago van uw winkel te verbeteren

Heeft u een plaatselijke winkel? Gepersonaliseerde kleding labels komen ook uw merk ten goede! Ze zullen het unieke en zeldzame karakter van uw creaties versterken, waardoor een luxe-effect ontstaat. En door te kiezen voor een eenvoudige stijl zult legt u de nadruk op de authenticiteit van uw artikelen en de relatie met uw klanten.

Om te beginnen zijn de etiketten voor ontwerpers de perfecte manier om uw creaties te ondertekenen. Om herkenbaar te worden, is het aan te raden om uw naam voluit te schrijven, eventueel aangevuld met uw logo. Als u denkt dat slechts uw naam in een eenvoudige stijl voldoende is, is het ook mogelijk om voor een eenvoudig naamlabel te kiezen.

made in Holland

Als uw kleding in Nederland is gemaakt, is het bovendien raadzaam om een label « made in Holland » toe te voegen. Dit zal de lokale klant aanspreken en een meer kwalitatief, ecologisch en authentiek beeld geven.

Hoe etiketteert u kleding?

Ten slotte zijn er verschillende manieren om uw kleding te labelen. We herhalen eenvoudigweg dat de enige beperking is dat uw samenstellingsetiket stevig aan het textiel is bevestigd. Voor andere labels is het aan het merk om een ​​keuze te maken.

Op sommige textiel verzamelt één label dus alle gegevens (meestal dubbelzijdig). Op andere vindt u een label per categorie met informatie (merk, samenstelling, onderhoud, grootte). In dit geval is het gebruikelijk om de labels op elkaar te naaien, zoals een boekje.

Op dezelfde manier is het mogelijk om voor verschillende stijlen etiketten te kiezen en deze op verschillende plaatsen van het textiel aan te brengen. Bijvoorbeeld: het merkteken en de maat rechtstreeks op de stof in de nek gedrukt, en twee verzorgingslabels en het label met de samenstelling aan de zijkant gestikt.

Uiteindelijk is de ene plek niet beter dan de andere. Zorg er gewoon voor dat u uw labels op een handige en leesbare manier voor de klant plaatst. En, erg belangrijk, om het kledingstuk niet te beschadigen!

Conclusie

Ongeacht de grootte en bekendheid van uw kledingmerk, hebt u echt belang bij het kiezen van de juiste aangepaste labels voor al uw artikelen. Afgezien van het samenstellingslabel dat wettelijk verplicht is, zijn vele andere labels bijzonder interessant. Zowel voor u als voor uw klanten. Vergeet dus niet om wasinstructies goed aan te geven, als ook instructies voor onderhoud, de herkomst van het kledingstuk, de maat ... en vooral een mooi herkenbaar kledinglabel met uw naam en logo toe te voegen!

Comments

Leave your comment

zondag maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag zaterdag January February March April May June July August September October November December